text goyang

Happy vs Sad

Assalamualaikum :)
Apa khabar anda-anda sume. hehehe. Nak tau tak hari aku sangat la busy. Busy ngan apa? kihkihkih. Sabar, sabar. Aku busy ngan D.I.S day!! Best yo!! hahaha. Sorry. Ter'over' pulak. Tapi serius, best. Enjoy giler. Main tepung, main air, main ulat (eeeuuuuuww, aku tak main ye), makan durian, explorace, buli junior, makan ice cream sampai brain freeze and so on. Memang enjoy la. Ish, apa yang aku merepek nie? hurmm. Syok sendiri lah pulak. huhuhu. 
Eh, sekarang nie banyak story yang aku dengar pasal kawan-kawan aku. Ada yang happy, tak kurang jugak yang sedih. Apa cer nie?? hurmm, yang happy tu bagus lah. Aku jeles ngan korang. Yang sedih nie nape pulak?? Rindu aku ye? (eh, perasan betul aku nie). Okay, okay. Listen up everyone!! Hidup nie memang lumrah kalau kita gembira, sedih, marah and so on. Kalau takde benda-benda tu sume, takde lah warna dalam kehidupan kita. Ye dak?? Normal la kita rasa gembira. Normal jugak kalau kita rasa sedih. Yang tak normalnya kita tak rasa apa-apa pun. Hah! Yang tu macam mana pulak? Cadangan aku, yang takde perasaan tu silalah ke pusat-pusat mental. Mungkin ada problem kat mana-mana tu. Pergi servis balik korang punya mental ngan hati tu. Eh, tersasar pulak. Aku nak cakap pasal orang yang gembira dan sedih kan tadi? Ish, macam mana aku boleh melencong nie? hurmm, maklumlah manusia biasakan. Ada je salah dan silapnya. Hah! cakap pasal gembira ngan sedih nie, aku nak bagitau yang hidup kita nie kadang-kadang ada turun naik nya. Bak kata orang, hidup nie umpama roda. Betul ke? Betul lah kot. Sebab kita tak selalu berada kat atas. Kita tak selalunya bahagia dan gembira. Dan kita jugak tak selamanya berada kat bawah. Bukan selama-lamanya kita sedih dan menderita. Ke macam mane? Aku teringat satu kata-kata hikmah nie, "There is always sunshine after the rain". So, jangan lah gelabah sangat kalau kita sedih ke menderita ke. Ada hikmah sebalik sume tu. Allah takkan pernah beri ujian melainkan dalam kemampuan hambaNya. Allah tau kemampuan hambaNya. Ujian tu sume setimpal ngan kemampuan kita. Ingat tu!! Aku mengingatkan diri aku jugak. Sebab aku pun kadang-kadang lost control gak. Tapi aku akan cuba sehabis baik untuk tak cepat melatah. I'll try my very best!! Fuh!! Panjang nye aku berhujah. hehehe. Bakal pakar psikologi la katakan (boleh ke aku jadi pakar psikologi?). hehehe :)
Okay lah. Aku nak sambung buat proposal untuk project paper biologi aku nie. Pening, pening. huhuhu. Tata!!
With so much love, 
Nurfatin Aina binti Nor Rahim (madly in love with my beloved) :)

No comments:

Post a Comment