text goyang

Bersyukur dengan apa yang ada :)

Hello!! Hello!! Syukur, alhamdulillah aku masih bernyawa hari nie. :)
Hidup nie terlalu indah dengan segala nikmat yang Allah kurniakan. Aku insan yang lemah nie rasa bersyukur sangat. Macam-macam nikmat yang aku dapat. Nikmat sihat, nikmat tidur, nikmat makan, nikmat mendengar, nikmat melihat dan macam-macam lagi. Kalau aku nak list semuanya memang tak tersenarai. Tadi aku baru tengok dokumentari pasal "Body Bizarre". Dokumentari nie banyak buat aku sedar bahawa hidup aku nie amat bertuah. Bayangkanlah orang lain yang menderita pelbagai penyakit pelik, kurang kemampuan, tak boleh jalan dan macam-macam lagilah. Aku sedih sebab kadang-kadang aku tak reti nak bersyukur. Segelintir orang lain yang bertuah pun kadang-kadang tak bersyukur ataupun kurang bersyukur. Patut ke aku berperangai macam tu? Tak berterima kasih ke aku? Layak ke aku nak terima semua nikmat nie kalau aku tak bersyukur? The answer is NO!! So, aku perlu ubah diri aku untuk menjadi lebih bersyukur. Same goes to other people who got the great life and opportunity to live better. Kita semua patut bersyukur dan sentiasa ingat untuk bersyukur. Am I right?? Okay, I think I'm done for today. 
Today's quote : Learn to be happy with what you have and always thankful. :)
With so much love in the air, 
Nurfatin Aina binti Nor Rahim the clumsy girl (^_^)V

No comments:

Post a Comment