text goyang

STRESS!

Assalamualaikum!! Hai hai hai!! :D
Today, I wanna share about stress. What is stress? Okay, stress is pressure or tension that exerted on a certain material. Huh? Tu salah satu maksud stress. hahaha. We usually used word "stress" in our daily life such as, "Arghh, I'm stress!" and "He's obviously under a lot of stress". But, do we really know what is "stress"? 
Okay, "stress" is a state of mental or emotional strain or tension resulting from adverse or very demanding circumstances. Dalam kata lain, "stress" tu berlaku bila kita berada dalam keadaan atau situasi yang sangat memberi tekanan sama ada tekanan terhadap mental, emosi atau perasaan. "Stress" boleh berlaku apabila kita sedih, penat, bermasalah, gembira dan sebagainya. Wait! Kalau kita gembira pun dikira sebagai "stress"? Yup, definitely! 
Bila cakap pasal stress nie, kita akan rasa stress bila macam macam nak kena selesaikan dalam masa yg dah ditentukan, right? Huh! Aku nie dah mula stress tau tak. Tunggu masa nak sawan buih je. =="
Start dari Isnin sampai Rabu, test berderet deret. Dengan quiz lagi, lab reports lagi. I'm going insane!! So, apa yg aku buat bila stress? Firstly, berdoa. Then, aku dengar lagu, melalak sorang sorang, gelak golek golek. Eh, gelak golek golek? hehehe. Bukan gelak tanpa sebab okay. Aku tengok video video lawak lah. Apa ke lagi yg aku boleh buat kalau nak gelak macam puaka. hahahaha. Nie aku nak share video yg maybe boleh kurangkan stress. So, enjoyyyyyyyy!!! 


Okay, tu dulu kot. Aku nak sambung study. Adios!!

With so much love, 
Nurfatin Aina binti Nor Rahim :) -hugs-

No comments:

Post a Comment